1)
zaprojektowanie i wykonanie konstrukcji nawierzchni z
warstwą nawierzchniową z betonu cementowego na autostradzie
(Trasa Główna) oraz konstrukcji nawierzchni z górnymi
warstwami z mieszanki mineralno-asfaltowej na dojazdach do
obiektów inżynierskich, na łącznicach, na drogach
poprzecznych oraz na drogach obsługujących przyległy teren,
zgodnie z warunkami
2) rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego ze względu na
budowę autostrady A1 po śladzie istniejących dróg,
a) rozbiórka istniejącego korpusu musi zostać dokonana na
głębokość wynikającą z obliczonych grubości nowych warstw
konstrukcji nawierzchni Trasy Głównej w odniesieniu do
niwelety z Projektu Budowlanego oraz zastałych właściwości
odkrytych warstw,
b) powstały materiał z rozbiórki istniejącego korpusu dróg
stanowi własność Wykonawcy (zgodnie z subklauzulą 7.9),
wartość którego należy uwzględnić w ofercie.
c) W celu prawidłowego zagospodarowania materiału
pochodzącego z rozbiórki nawierzchni dróg zaleca się jego
zastosowanie w mieszankach mineralno- asfaltowych,
mieszankach niezwiązanych i mieszankach
mineralno-cementowo-emulsyjnych zgodnie z aktualnymi
wymaganiami.
3) węzły drogowe:
- węzeł
Piotrków Trybunalski Zachód (węzeł Piotrków),
-
węzeł Piotrków Trybunalski Południe
(węzeł
Bełchatów).
4) budowa dodatkowej łącznicy na węźle Piotrków relacji
Warszawa – Łódź, Łódź - Warszawa
5) Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): nie dotyczy,
6) Obwody Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem
administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi – nie
dotyczy,
7) przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z
autostradą,
8) budowę dróg innych niż autostrada (w tym zmiana przebiegu
istniejących dróg, budowa łączników, budowa dróg
obsługujących tereny przyległe, budowa dróg obsługujących
tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone
połączenia drogowe),
9) budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i
rowerzystów,
10) w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową
- zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego, w
sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się
w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego skrzyżowania
dwupoziomowego,
11) przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na autostradę,
12) pasy technologiczne,
13) obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i w ciągu dróg
krzyżujących się z autostradą,
14) system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające
korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową,
urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne,
retencyjno-infiltracyjne i inne,
15) urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia
akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne
wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń,
16) infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy autostradzie
zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym (w zależności od
potrzeb): sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe,
sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki
sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami
podczyszczającymi i inne,
17) przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej
infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i
energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej
i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i
hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
18) wyburzenia budynków i obiektów budowlanych,
19)
sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego wraz z
kanałem technologicznym,
20) oświetlenie drogowe,
21) urządzenia BRD: oznakowanie autostrady i dróg
związanych, bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i
ogrodzenie autostrady,
22) oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń
melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia
wody z pasa drogowego,
23) po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów
zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy,
drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy
oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez
Wykonawcę,
24) wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg,
nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków
uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu
technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
25) wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych
dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w
liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich
projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic
tych pasów drogowych,
26) wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia
odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego
ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą
z przyjętych rozwiązań,
27) System Zarządzania Ruchem (w tym m.in. system telefonii
alarmowej, system urządzeń do ważenia pojazdów w ruchu)
28) Wykonanie Planu Działań Ratowniczych
29) Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą
się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania
inwestycji
30) Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na
użytkowanie inwestycji.
UKŁAD KONSTRUKCYJNY PROJEKTOWANYCH OBIEKTÓW DROGOWYCH
(PARAMETRY TECHNICZNE)
Autostrada
L.p.
Nazwa parametru
Parametr techniczny
1
Klasa techniczna
A
2
Prędkość projektowa
120 km/h
3
Liczba jezdni
2
4
Liczba pasów ruchu
2
na odc. w. Tuszyn – w.
Piotrków
4
na odc. w. Piotrków – w.
Bełchatów
3
na odc. w. Bełchatów – do
Km 351+800
5
Docelowa
liczba
pasów
3
na odc. w. Tuszyn – w.
Piotrków
ruchu
4
na odc. w. Piotrków – w.
Bełchatów
3
na odc. w. Bełchatów – do
Km 351+800
6
Szerokość pasa ruchu
3,75 m
7
Szerokość pasa dzielącego
3,5 m na styku z
opracowaniem WBP Zabrze w
km 335+395.29
4,0 m między węzłami
„Piotrków”-„Bełchatów”
4,5 – 5,0 m w miejscu
remontowanych obiektów
mostowych
8
Szerokość pasa awaryjnego
3,50 m (docelowo 3,0m) na
odc. od początku opracowania do węzła
Piotrków
3,0 m od węzła Piotrków
do końca opracowania w km
351+800
9
Szerokość korony
39,50m na odc. od
początku opracowania do węzła
Piotrków oraz od węzła
Bełchatów do końca odc. A w
km 351+800
10
Szerokość pobocza
ziemnego
3,00 m
11
Pochylenie skarp
1:1,5
12
Szerokość pasa drogowego
min. 70 m
13
Skrajnia pionowa
4,80 m
14
Obciążenie nawierzchni
115 kN/oś
15
Klasa obciążeń obiektu
A
16
Minimalny promień łuku
4500m
kołowego w planie
17
Minimalny promień łuku
21500m
pionowego wypukłego
18
Minimalny promień łuku
10000m
pionowego wklęsłego
19
Minimalna nośność obiektu
150/100 (MLC)
mostowego
20
Minimalne pochylenie
0,1%
niwelety drogi
21
Maksymalne pochylenie
1,65%
niwelety drogi
22
Pochylenie poprzeczne
2,50%
Drogi krajowe (dojazdy do obiektów nad autostradą)
Droga
krajowa nr 8
WD292
1
klasa
techniczna
GP
2
prędkość projektowa
80
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
3,5
6
kategoria ruchu
KR6
Droga
krajowa nr 12
WD293
1
klasa
techniczna
GP
2
prędkość projektowa
60
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
3,5
6
kategoria ruchu
KR5
Droga
krajowa nr 8
WD295
1
klasa
techniczna
GP
2
prędkość projektowa
70
3
liczba
jezdni
2
4
liczba
pasów ruchu
2x2
5
szerokość pasa ruchu
3,5
6
kategoria ruchu
KR6
Drogi
powiatowe (dojazdy do obiektów pod autostradą
Droga
powiatowa nr 2932E
WA284
1
klasa
techniczna
Z
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,75
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
powiatowa nr 1530E
WA289
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
3,00
6
kategoria ruchu
KR2
Drogi
gminne (dojazdy do obiektów nad i pod autostradą)
Droga
gminna nr 106608E
WD283
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 110154E
WD285
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna
WD286
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna
WD287
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 110157E
WD288
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 110179E
WD290
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 110161E
WD291
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 162393E
WA294
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Droga
gminna nr 162263E
PP296
1
klasa
techniczna
L
2
prędkość projektowa
40
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
2x1
5
szerokość pasa ruchu
2,5
6
kategoria ruchu
KR2
Jezdnie
zbierająco-rozprowadzające
Jezdnia zbierająco rozprowadzająca wschodnia
-
1
klasa
techniczna
-
2
prędkość projektowa
60
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
1x2,
1x1
5
szerokość pasa ruchu
3,5
6
kategoria ruchu
KR6
Jezdnia zbierająco rozprowadzająca zachodnia
-
1
klasa
techniczna
-
2
prędkość projektowa
60
3
liczba
jezdni
1
4
liczba
pasów ruchu
1x2,
1x1
5
szerokość pasa ruchu
3,5
6
kategoria ruchu
KR6
Parametry
techniczne węzłów
Nazwa
parametru
Węzeł Piotrków Trybunalski Południe
(węzeł
Bełchatów)
Węzeł
Piotrków Trybunalski Zachód (węzeł Piotrków)